De Hardlooprevolutie

22,50

Loop jij hard en blijf je hangen op hetzelfde niveau? Wil jij wat verder lopen; bijvoorbeeld een 10 kilometer of een halve marathon? Of wil jij een PR lopen én met een glimlach over de finish?

In De Hardlooprevolutie legt het beroemde duo Stans van der Poel en Koen de Jong uit hoe je slimmer kunt trainen zodat je wél progressie maakt.

Het boek is een bundeling van de bestsellers Ik, hardloper en De Marathonrevolutie aangevuld met nieuwe kennis en tips.

In het boek is ruim aandacht voor trainen op hartslag en goed ademen. Want door ademhalingsoefeningen te combineren met gericht trainen op hartslag leer je jouw lijf om op je zuinige vetten harder te lopen.

SKU: hardlooprevolutie Categorie:

Meer over het boek

Loop jij hard en blijf je hangen op hetzelfde niveau? Wil jij wat verder lopen; bijvoorbeeld een 10 kilometer of een halve marathon? Of wil jij een PR lopen én met een glimlach over de finish? In De Hardlooprevolutie legt het beroemde duo Stans van der Poel en Koen de Jong uit hoe je slimmer kunt trainen zodat je wél progressie maakt.

Het boek is een bundeling van de bestsellers Ik, hardloper en De Marathonrevolutie aangevuld met nieuwe kennis en tips.

Hardlooprevolutie: je leert hoe je van een suikersverbrandingsmachine weer een vetverbrander wordt. In het boek is ruim aandacht voor trainen op hartslag en goed ademen. Want door ademhalingsoefeningen te combineren met gericht trainen op hartslag leer je jouw lijf om op je zuinige vetten harder te lopen.

De schrijvers weten dat trainen op hartslag soms een crime is. Zo’n meter om je pols is voor veel lopers een ergernis. Toch moedigen de auteurs je aan om eens een periode met een hartslagmeter te lopen én daarmee te controleren of je vooruit gaat. Doel: harder lopen met dezelfde hartslag.

Bijkomend voordeel: je valt wat kilo’s af.

Je wordt beter tijdens het herstel ná een training

In het boek is ook ruim aandacht voor ademhaling en ademhalingsoefeningen. Waarom zou je überhaupt ademhalingsoefeningen doen? En welke oefeningen slaan aan? De auteurs motiveren je met oefeningen en met fysiologische kennis van de ademhaling. Hoe zit het met zuurstof, koolzuur en pH? Het komt allemaal aan bod.

Een snelle 10 kilometer? Of liever finishen met een glimlach?

De beginnersschema’s zijn voor iedereen toegankelijk en ook training richting een 10 kilometer komt aan bod. Daarin maakt het duo onderscheid tussen lopers die een 10 kilometer prettig uit willen lopen of lopers die voor een dik PR gaan.

Geheimzinnige schema: train niet meer dan 14K in aanloop naar marathon

In het derde deel van het boek wordt het beroemde 14-kilometer-schema beschreven. Het schema waarbij je in aanloop naar de marathon niet meer traint dan 14 kilometer heeft zich inmiddels bewezen. Duizenden lopers hebben het schema al gevolgd – waaronder ook een kritische journalist van Runner’s World die inmiddels erg enthousiast is.

Het schema wordt gedetailleerd uitgelegd en alle vragen over het schema worden beantwoord. Van De Hardlooprevolutie (300 bladzijden) heb je een heel lopersleven plezier.

Stans van der Poel & Koen de Jong

Koen de Jong en Stans van der PoelStans van der Poel (1955) bedenkt en ontwikkelt apparatuur die de ademhaling en hartslag in beeld brengt. Inmiddels zijn er vier producten beschikbaar: Co2ntrol, ATDS, EC-coach en EC-Watch. Stans heeft jarenlange ervaring met het begeleiden van duursporters en doet zelf hele triatlons. Samen met Koen de Jong schreef ze het boek ‘Ik, Hardloper’. In 2015 verscheen ‘De Marathonrevolutie’, dat ze samen schreef met ademhalingscoach Koen de Jong.

Meer over Stans lees je hier

Koen de Jong schreef al meerder boeken voor Uitgeverij Lucht. De boeken – die hij soms samen met met visionaire, leuke vakidioten schreef- gaan over de voordelen van rustig ademen, gevarieerd hardlopen, wielrennen en koud douchen.

Lees hier meer over Koen