Duik in de branding

20,00

In Nederland lijdt 18 procent van de bevolking aan chronische pijn en ongeveer een derde daarvan blijft onverklaard. Mensen met zware chronische pijn ondernemen van alles om van de pijn te worden verlost, maar de behandelingen eindigen veelal teleurstellend.

Medisch ingewijden zijn zelfs van mening dat het onmogelijk is om van chronische pijn af te komen.

Dit boek laat zien dat het wel kan. In Duik in de branding beschrijft Marcel Mirande zijn ultieme poging om zich van zijn chronische hoofdpijn te bevrijden. En met succes.

 

Categorie:

Meer over het boek

In Nederland lijdt 18 procent van de bevolking aan chronische pijn en ongeveer een derde daarvan blijft onverklaard. Mensen met zware chronische pijn ondernemen van alles om van de pijn te worden verlost, maar de behandelingen eindigen veelal teleurstellend. Medisch ingewijden zijn zelfs van mening dat het onmogelijk is om van chronische pijn af te komen.

Dit boek laat zien dat het wel kan.

In Duik in de branding beschrijft Marcel Mirande zijn ultieme poging om zich van zijn chronische hoofdpijn te bevrijden, een pijn die het gevolg is van een zware burn-out. Als hij na elf jaar inziet dat hij niet tevreden is met zijn beperkte bestaan, raakt hij gemotiveerd fysiek en mentaal tot het uiterste te gaan. En met succes.

‘Chronische pijn is te behandelen,’ schrijft hij, ‘niet door dokters, therapeuten of alternatieve hulpverleners, maar door jezelf.’

Over de auteur Marcel Mirande

Marcel Mirande auteur duik in de brandingMarcel Mirande was docent didactiek, onderwijskundig onderzoeker, adjunct-directeur van Courseware Europe b.v. en directeur van de Digitale Universiteit. Hij publiceerde veertien boeken en bundels over onderwijskundige onderwerpen, waaronder Scriptieproblemenen, De onstuitbare opkomst van de leermachine.